MENTAALIVALMENNUSTA YRITYKSELLE

Tärkein pelinrakentaja on henkilöstö!

2020-luvulla mentaalivalmennus on urheilussa jo vakiintunut käytäntö.

 

Parasta tulosta on vaikea tehdä väkisin mailaa puristaen - flow ja luovuus ja sitä myötä menestyskin löytävät tiensä paikalle todennäköisemmin sopivassa vireystilassa. Ihminen, kun on psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus.

Juuri nyt on hyvä aika pitää henkilöstöstä  huolta!

Yleisesti työhyvinvointiin pyritään vaikuttamaan liikunta- ja kulttuuriseteleillä, lisäämällä tietoa terveellisistä elintavoista sekä kertomalla liikunnan ja riittävän palautumisen merkityksestä. Kehityskeskusteluja ja vuosittaisia tykypäiviä unohtamatta. Lisäksi terveydenhuoltoon liittyvillä aloilla tarjotaan jo jonkin verran työnohjausta, jotta kuormitus pysyisi sopivalla tasolla. Näistä käytänteistä huolimatta tuntuu, että työhyvinvointi on vuodesta toiseen kehityskohteiden listalla.

Mentaalivalmennuksesta uusi työkalu henkilöstön parempaan vointiin ja  kehittämiseen?

Laajasti määritellen mentaalivalmennus on ennaltaehkäisevää toimintaa, ihmisen hyvinvoinnin tukemista ja mentaalisten taitojen ohjaamista ja opettamista. Tiesitkö, että ajattelutaitoja voi treenata?

​Kun haluamme, että fyysinen kuntomme parantuu, menemme kuntosalille tai lenkkipolulle. Kun puolestaan haluatte ajattelutaitojen oppimiseen konkreettisia työkaluja, Mielitreenit vie teidät mielellään mielen kuntosalille.

Miltä kuulostaisi Mielitreenit osana henkilöstön ajattelutaitojen kehittämistä tai  viikottaiset pienet Palauttavat päiväkahvit? Onko tuleva tykypäivän toteutus avoimena? Siinä tapauksessa suosittelen Mielitreenejä osaksi tykypäivää, sillä etäohjaukset ovat jo kaikin puolin tuttuja aina Hämeenlinnasta Roomaan. 

 

Kumppanien kertomaa: Koivikko-kodin etämielitreeneistä palaute

Kesällä / syksyllä 2020 toteutimme hämeenlinnalaisen saattohoitokodin Mielitreenit etäyhteyden kautta.

❤ Käyttöön jää mielikuva-työkalut.

❤ Kaikki kerrat ovat olleet hyviä - erityisesti hengitysharkka toimi.

❤ "Tunsin ihan, kun pää retkahti alas ja hartiat rentoutuivat."

❤ On myös hyvä, että tallenteisiin voi palata myöhemmin uudelleen.

❤ Kaikkien kertojen jälkeen on ollut rento ja hyvä olo.

❤ On tehnyt hyvää hiukan pysähtyä työpäivän aikana.

❤ Paljon olen saanut työkaluja omaan elämään ja kuormituksen varalle.

Tilaa tästä Mielitreenit:

Yhteydenottopyyntö

Mentaalivalmentaja

Hanna Pitkänen

Hub Turku: Nunnankatu 4, 20700 Turku
+358 503 048 211

mielitreenit@gmail.com​